Στείλτε αυτή τη σελίδα σε κάποιο φίλοΕπικοινωνήστε μαζί μας
<< επιστροφή

Στυμφαλία

ρόκειται για την μεγαλύτερη και σημαντικότερη διαδρομή!
Με αφετηρία το Κρυονέρι (Πάνω Βρύση) και αφού ακολουθήσετε την διαδρομή L1, εισέρχεστε στην διαδρομή L2 η οποία θα σας οδηγήσει μετά από λίγο στη διαστάυρωση με το μονοπάτι της Στυμφαλίας (Σ).
Κατηφορίζοντας ξεκινάει η θέα στον κάμπο Κλημεντοκαισαρίου στα δεξιά μας ενώ μπροστά μας υψώνεται ο όγκος της Ζήρειας! Το μονοπάτι περνάει κάτω από την κορυφογραμμή της Βέσιζας. Αριστερά μας έχουμε το βουνό με το δάσος Μαύρης Ελάτης και κάτω δεξιά μας απλώνεται ο κάμπος.

υνεχίζουμε να κατηφορίζουμε μέχρι τη διασταύρωση δεξιά, με δρόμο που κατεβαίνει φιδωτά στον κάμπο Κλημεντοκαισαρίου. Εμείς συνεχίζουμε αριστερά, ανηφορίζοντας με στροφές προς το βουνό Βέσιζα και μπαίνοντας σε δρυοδάσος που ανακατεύεται με τα έλατα. Δεξιά μας πανοραμική θέα στον κάμπο του Κλημεντοκαισαρίου.
2 χλμ μετά, διασταύρωση αριστερά για Λακαπόκα και δεξιά συνεχίζει για Ασπρόκαμπο. Αμέσως μόλις πάρουμε την αριστερή παράκαμψη προς Λακαπόκα, στα δεξιά μας φαίνεται στο βάθος η Νεμέα και η Αργολίδα. Φοβερό καταπράσινο ελατόδασος με πανύψηλα δέντρα.

παράκαμψη τελειώνει στη μέση του δάσους, όπου ο χώρος προσφέρεται για ανάπαυλα κάτω από τη σκιά των δέντρων. Επιστροφή στη διασταύρωση και συνέχεια προς Ασπρόκαμπο.
Η διαδρομή συνεχίζει σε μια όμορφη ευθεία μεσα στο ελατόδασος. Αριστερά μας χαμηλό δρυοδάσος, ενώ ευθεία μετωπικά βλέπουμε τη Ζήρεια.
Αρχίζει να φαίνεται ευθεία στο βάθος η λίμνη Στυμφαλία, ενώ προς τα αριστερά μας βλέπουμε τα πρώτα σπίτια του Ασπροκάμπου. Αρχίζουμε να κατηφορίζουμε στο βουνό με μέτωπο προς τη λίμνη, ενώ έχουμε λοξά δεξιά μας τη Ζήρεια και αριστερά τον Ασπρόκαμπο.

διαδρομή κατηφορίζει προς τον Ασπρόκαμπο, αφήνοντας στα δεξιά και αριστερά τα πρώτα εξοχικά σπίτια. Αριστερά υπάρχει μικρό δρυοδάσος χαμηλής βλάστησης και στο βάθος το ελατόδασος της Βέσιζας, ενώ στα δεξιά μας αρχίζουν να απλώνονται τα αμπέλια.
Μπαίνουμε σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο, αλλά με φθαρμένη άσφαλτο, η οποία στην κατηφόρα θέλει προσοχή, αφού δεξιά μας έχει απότομο ρέμα. Φτάνουμε στον αμπελώνα (Αηγιωργήτικο περιοχής προέλευσης Νεμέας).
Διασχίζουμε ένα ρυάκι και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε. Διασταύρωση με τον κεντρικό ασφαλτοστρωμένο δρόμο για Ασπρόκαμπο. Στρίβουμε αριστερά και λίγο μετά βρίσκουμε τη διασταύρωση αριστερά για Καστράκι, το οποίο βρίσκεται στο Δρόμο του Κρασιού Κρυονέρι-Νεμέα. Συνεχίζοντας συναντάμε εκκλησία με βρύση και θεά στον κάμπο με τα αμπέλια. Θέση κατάλληλη για στάση και ξεκούραση. Ακολουθεί η είσοδος στο χωριό...

την έξοδο του χωριού υπάρχει διασταύρωση, όπου δεξιά συνεχίζει ο καινούργιος ασφαλτοστρωμένος δρόμος προς Καλλιάνους, ενώ ευθεία μπαίνουμε σε χωματόδρομο προς τη λίμνη Στυμφαλία. Αφήνοντας τα κτήματα με σουλτανίνα (ραζακιές) και Κορινθιακή σταφίδα, μπαίνουμε στην ζώνη του καθαρού αμπελώνα με Αηγιωργήτικο. Μπαίνουμε σε μια ρεματιά με λεύκες, πεύκα, κυπαρίσσια, καρυδιές και αμπέλια. Στο βάθος φαίνεται το χωριό Καλλιάνοι, έδρα του Δήμου Στυμφαλίας.
Διασταύρωση με τον κεντρικό επαρχιακό δρόμο Κιάτο-Καλλιάνοι-Φενεός.
Αριστερά μας η πινακίδα με πληροφορεί για τα 2 χλμ. που μας χωρίζουν από τους Καλλιάνους. Στρίβουμε δεξιά για Κιάτο (35 χλμ).

φού περάσουμε την 1η και 2η είσοδο για Κεφαλάρι, συναντάμε την διασταύρωση Ασπροκάμπου από παλιό δρόμο, δίπλα στα σταφιδεργοστάσιο Παπαβασιλείου (η πινακίδα γράφει 8 χλμ. δεξιά για Ασπρόκαμπο). Θερμοκήπιο Σταματόπουλου με μανιτάρια (plevrotous-plevrotus) στα αριστερά μας στον κάμπο του Κλημεντοκαισαρίου, ενώ δεξιά μας στους πρόποδες του βουνού Κονομαύρα φαίνονται τα χωριά Καίσαρι και Κλημέντι (δημόσιες παιδικές κατασκηνώσεις). Διασταύρωση για Βελίνα και Μάννα (Μάρκασι)-Τρίκαλα στα αριστερά μας. Εμείς συνεχίζουμε δεξιά για Κρυονέρι -Κιάτο.
Ανηφορίζοντας ελαφρά έχουμε στα δεξιά μας το δρυοδάσος Μουγκοστός και δεξιά μας το κάμπο. Φτάνουμε στη διασταύρωση για Αστεροσκοπείο Κρυονερίου στα δεξιά διασχίζοντας την περιοχή εκτεταμένης αμπελλοκαλλιέργειας Κρυονερίου (σουλτανίνα και σταφίδα). Πρώην Χάνι Κουτρουμπή (αναθυματική πλάκα). Διασταύρωση δεξιά προς Κρυονέρι. Στην καρδιά του αμπελώνα του Κρυονερίου έχουμε την πρώτη οπτική επαφή με τη θάλασσα (Κορινθιακό κόλπο). Διασταύρωση δεξιά προς Κρυονέρι (αριστερά για Κιάτο). Είσοδος στο χωριό και επιστροφή στη Βάση Ποδηλάτων Κρυονερίου.